Merkaturatu aurretik jostailu guztiek ezinbestean bete beharko lituzketen
irizpideak jakiteko, zehatz- mehatz kontuan hartu dira, alde batetik, ikerketen
eta azterketen ekarpen teorikoak eta, bestetik, profesionalen ekarpen
praktikoak, bai hezkuntza formalekoenak eta ez-formalekoenak, bai jostailuaren
sektorekoenak:
Kalitate materiala. Jostailuek Europako araudia bete beharko
dute, eta paketearen etiketatuan adierazi:
Haurraren erabileraren aurrean erresistentzia izan beharko dute eta, ahal den neurrian, edozein kolpez erraz suntsi daitekeen pieza sofistikaturik gabekoak.
Haurraren erabileraren aurrean erresistentzia izan beharko dute eta, ahal den neurrian, edozein kolpez erraz suntsi daitekeen pieza sofistikaturik gabekoak.
Begiratu egin
beharko da haurrari zauriak eragiteko moduko ertz zorrotzik baduen edo
agertu
dakiokeen.
Piezen neurriak
haurraren adinari egokitutakoak diren begiratu beharko da eta, jakina,
ez dute
jostailutik askatu edo/eta irentsi daitekeen pieza txikirik eduki behar.
Higienea
kontuan hartu beharko dute, hau da, erraz garbi daitezkeenak izango dira,
eta,
ez dira toxikoak izango, haurtxoak ahora eramaten baditu ere.
Laburbilduz,
jostailuek seguruak izan behar dute eta ez dute haurrentzako
arrisku potentzialik sortu
behar.
Kalitate formala. Alde batera utzi behar dira jostailu
sofistikatuak; jostailuak, ahal den neurrian, harmoniatsuak eta estetikoak
izango dira formari eta koloreari dagokienez; horrela, haurrak erraz erabili
ahal izango ditu, eta, gainera, oso erakargarriak izango dira beretzat.
Komeni da jostailuak erraz muntatzekoak eta gordetzekoak izatea; bestela,
gogoratu jostailu hura, muntatzeko nekeza eta desmuntatzeko are zailagoa.
Horrek bi ondorio zituen: jostailua muntatuta uztea, nahiz eta aspaldian
jolasteko erabili ez, edo kaxan gorde eta gehiago ez muntatzea.
Kalitate hezitzailea. Hasteko, alde batera utzi behar da
jostailu hezitzailearen estereotipoa, haurrarengan ikaskuntzaren alderdi hau
edo bestea garatzeko espresuki fabrikatutako jostailua bakarrik dela dioena.
Jostailu gehienak, egoki erabiliz gero, hezitzaileak dira, bai haurrek beraiek
egindakoak, bai material naturalez landutakoak, bai jarduera ludikoetan
erabiltzen dituen jolas- objektuak, nahiz eta objektu horiek helburu
horretarako eginak ez izan.
Jakina, oso garrantzitsua da jostailuek transmititu beharreko balio
hezitzaileak azpimarratzea, eta ezinbestekoa da jostailua haurraren adinera
egokitzearen irizpidea betetzea hezkuntza-kalitate horri eusteko.
No hay comentarios:
Publicar un comentario