jueves, 23 de enero de 2014

Gorputza mugimenduan


Mugimenduaren bidezko ikaskuntzak gorputzaren eta ingurunearen ezagutza bultzatzen du, baina
mugitzen ari denean kontrolatzen ere ikasi behar du. Horretarako, oinarrizko alderdi batzuk landu behar dira:

􀁠 Koordinazio dinamiko orokorra. Lekualdatze ororen oinarria da (oinez edo lasterka ibiltzea,
jauziak, arrastaka ibiltzea, igotzea, birak egitea).

􀁠 Koordinazio dinamiko espezifikoa. Jarduerak objekturen bat manipulatzea dakar (jaurti
eta jaso, kolpatu, harrapatu, gelditu, punpatu, etab.).

􀁠 Espazioaren antolamendua. Haurrak ingurunea bere gorputza abiapuntutzat hartuta antolatzen
du. Lehenik bere burua gainerakotik bereizi behar du, gero ingurunea bere buruarekin
eta ondoren beste pertsona eta objektuekin erlazionatuko du.

􀁠 Denboraren antolamendua. Etapa honetan denbora antolatzea ez da erraza. Lantzen
diren denbora-nozioak alderdi kualitatibo batzuk garatzera bideratuko dira; adibidez, ordenaren
pertzepzioa eta antolamendua (lehen, bitartean, ondoren) eta baita denbora-tartearen,
erritmoaren eta iraupenaren pertzepzioa lantzera ere.

No hay comentarios:

Publicar un comentario