Bi funtzio motaren arabera sailkatzen du:
Funtzio orokorretako edo esperimentazioetako jolasak
Funtzio berezietako jolasak
W. Stern
Bestelako irizpide bat erabiliz, bereizketa hau egiten du:
Jolas indibidualak:
Jolas sozialak:
C. Bülher
Haurren adinari dagokionez nagusi diren funtzioak azpimarratzen ditu:
Jolas funtzionalak edo sentsoriomotorrak:
Jolas hartzaileak:
Irudimenezko jolasak edo sinbolikoak:
Eraikuntza-jolasak.
Jolas kolektiboak:
H. Wallon
Jolasen sailkapena egiteko irizpide nagusia etapa ebolutiboena da. Aldiei honela deitzen die:
Jolas funtzionalak:
Fikziozko jolasak:
Eskuratzeko jolasak:
Fabrikazio-jolasak:
Roger Caillois
Autore honek bereizi egiten ditu jolas librea eta inprobisatua, paidia deitzen duena, eta jolas zuzenduagoa,
konbentzionalismoz beteta egiten dena, non zailtasunaren zaletasuna probatzen baita, ludus deitzen duena.
Sailkapen hau jolasaren izaeran eta jokalarien jarreran oinarritzen da.Jean Chateau
Autore honek hainbat sailkapen ditu; sailkapenak duen interesagatik hautatu dugu, irizpide bikoitzari
jarraitzen baitio: jolas arautuaren kontzeptua eta eskala kronologikoa.
Arautu gabeak:
− Funtzionalak
− Hedonistikoak
− Berrikuntzaren batekin
− Esplorazioa
− Manipulazioa
Autoafirmazioa nolanahiko bitartekoez:
− Suntsiketa
− Desordena
− Suminaldia
Arautuak. Autoafirmazioa:
− Imitazioa edo figuratiboa
− Indibidualak
− Taldeak
− Eszenak
− Eraikuntza (ordena bati jarraiki)
− Arau arbitrarioak
− Balentriak
− Lehia
Boch Marín eta Boch de la Peña doktoreak
Jolasen sailkapena helburuen eta gaitasun psikofisikoekin duten erlazioaren arabera egiten dute.
Jolas terapeutikoak:
Gaitasun praktikoak garatzeko jolasak:
Adierazpen-gaitasunak garatzeko jolasak:
Harreman-gaitasunak garatzeko jolasak:
Bildumak egitea
No hay comentarios:
Publicar un comentario